آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

اگر شما هم مثل من به پرتره های احساسی یا مودی (moody portraits) علاقه مند هستید و می خواهید بدانید که چطور باید آنها را ایجاد کنید، این آموزش عکاسی پرتره برای شماست. به دست آوردن پرتره های احساسی – عکس های پرتره ای که نور، ترکیب بندی و حالت یا مود جستار در آن ها ادغام می شوند تا احساسی را در نظاره گر تصویر ایجاد کنند – با نور طبیعی پنجره می تواند کاملا ساده باشد. عکاسی پرتره احساسی معمولا با تم یا نما تاریک انجام می شود و این تصاویر بیشتر به چهره کم نور (low-key) گرفته می شوند. در ادامه این مطلب لنزک، ۳ نکته برای ایجاد این پرتره ها به شما عزیزان تعلیم می دهیم و لینک آموزش ایجاد پرتره های مختصر روشنایی را برای یادگیری تنظیمات دوربین می آوریم. با ما به اتفاق شوید. آتلیه بارداری 

 عکاسی پرتره مودی یا احساسی عکاسی پرتره احساسی یا مودی چیست؟

در آموزش های عکاسی فراوانی، به پرتره های مودی (moody) اشاره می شود که کوشش کردیم در این نوشتار لنزک، تعریفی برای آن ارائه دهیم. البته مسیر خاص و مشخصی برای تعریف پرتره های «مودی یا احساسی» هستی ندارد، اما می طاقت با دید آن ها گفت در این دسته جای می گیرند. از روی نورپردازی، رنگ های به شغل رفته (اغلب سبز و آبی) و یا تنها فرم بدن و حالت صورت مدل.

 

یک تعریف کلی می تواند این باشد: در عکاسی پرتره احساسی یا مودی نور، ترکیب بندی و حالت یا مود موضوع یکی کردن می شوند الی احساسی را در نظاره گر تصویر ایجاد کنند. اگر در اینترنت آموزش عکاسی پرتره مودی را به انگلیسی جستجو نمایید اغلب می بینید که آن ها بیشتر به اتفاق با کلمه تاریک می آیند (پرتره های تاریک و/یا مودی). چراکه پرتره های احساسی اغلب با تم یا نما تاریک و گرفته جا افتاده اند. که در نکته نخست این آموزش، سود یا انگیزه این گنگی خواهیم گفت.

 

همانطور که گفتیم این پرتره ها بیشتر نما تاریک و گرفته دارند بنابراین تعلیم های عکاسی زیر، به گزیده تر اگر در گویه تنظیمات دوربین و چیدمان نورپردازی به تعلیم اکثریت بیچارگی داشته باشید، برای شما سودمند خواهند بود. وانگهی می توانید (اگر آشنا نیستید) با پرتره های مختصر روشنایی (Low key) و سبک کیاروسکورو بیشتر آشنا شوید:

 

 

قبل از شروع، در ابتدا جلسه عکاسی خویش را با پروا به این موارد برنامه ریزی کنید: مود یا احساسی که می خواهید انتقال دهید، تُن ها (روشن یا تاریک)، لباس (رنگ های مکمل تُن ها)، و سررسید روز برای عکاسی. اینها ممکن است برای شما تفاوتی ایجاد نکنند، ولی برای من، که پنجره ام رو به شمال شرقی است، می دانم که بین ساعت ۱۰ بامداد و ۲ پس از ظهر نور مناسبی خواهم داشت، و پس از آن، میزان دسترسی به روشنایی مختصر می شود. این محدودیت عکاسی با نور طبیعی است. شما به مقدار و کیفیت نور موجود وابسته خواهید بود.

عکاسی کودک 

۱اهمیت بعد گویه – پس گویه ای تاریک برپایی کنید

ساده ترین راه برای رسیدن به یک پرتره مودی یا احساسی با نور طبیعی، به کارگیری یک بعد مقوله میانه الی تاریک است. گنگی بعد زمینه به تصویر عمق و توهم مکان می بخشد. در واقع، توهم یک فضای سه بُعدی را نیز می دهد. نه تنها این، بلکه بین پس مقوله و صورت جستار که می خواهید بر آن پافشاری و تمرکز کنید نیز کنتراست ایجاد می کند. شما نگاه نظاره گر را به سمت تصویر می کشید، و بعد زمینه به طور موثر زمینه و پیرامون آن را فراهم می کند.

منبع:
 




:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: